Tinta praca z psem border collie szkolenie

Początek

15:28Natalia

Najtrudniej zacząć..

Nierealne jest opisanie paru lat życia i pracy z psem. Niejednokrotnie byłam  na siebie zła, że wcześniej nie zaczęłam pisać. Widziałabym progres, pamiętałabym błędy. Teraz nie nadrobię tego czasu, aczkolwiek mogę pomóc sobie na przyszłość. Może przy okazji ktoś czytając wyciągnie jakieś wnioski. 

Początki nigdy nie są łatwe. Nasze nie były. Nieświadoma popełniałam masę błędów  których konsekwencje widzę do dziś. Pechowo w moje ręce wpadły książki Fennell, której teoria dominacji psów zepsuła wiele w początkowym wychowywaniu Tinty. "Nie pozwól aby pies wygrał zabawkę" tak więc biedna Tinta nigdy nie wygrywała... do teraz gdy ma w posiadaniu zabawkę wybucha jak wulkan z radości, konsekwencją jest problem z oddawaniem aportu, jedyna opcja to wyciszenie tych emocji. 

Odkrycie pozytywnego szkolenia zmieniło całkowicie światopogląd na pracę z psem. Z natury jestem osobą pełną emocji, więc niesamowicie pasowało mi budowanie więzi w tak miły sposób. Wiele rzeczy było robione totalnie intuicyjnie, pewne pogłębiałam swoją troską i brakiem znajomości psich zachowań. Teraz z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że dzięki Tincie nauczyłam się panować nad emocjami i pomagać jej w swoich na ile to możliwe. Pies w pełni odzwierciedla nasze wnętrze, stan emocjonalny, dlatego musiałam nauczyć się je kontrolować. Wrażliwość Tinty nauczyła mnie "empatii psiej", rozumienia potrzeb oraz ich szanowania. 



You Might Also Like

1 komentarze

  1. Gdybyśmy na początku drogi zawsze znali jej dalszą część, zaczynanie jej byłoby bez sensu, całe szczęście , że możemy się uczyć:)

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Flickr Images

Formularz kontaktowy